Субота, 11.05.2024, 16:00
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт вчителя фізики Баранової Т.М.






Категорії розділу
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

«Розвиток логічного мислення на уроках інформатики у 4 класі»
«Розвиток логічного мислення на уроках інформатики у 4 класі» Необхідність найбільш раціонального і ефективного використання комп’ютерів стала причиною виникнення нової науки – інформатики. Застосування положень і принципів інформатики допомагає оптимальним шляхом приймати правильні рішення і одержувати правильні результати. Оволодіння інформатикою розвиває «дисципліну» мислення, виробляє системний підхід до розв’язання будь-якого завдання. Для сучасної людини знання інформатики стає не менш важливим, ніж уміння читати, рахувати та писати. У нашій школі впроваджено викладання інформатики в початковій школі. Основою чи навіть можна сказати опорою вивчення інформатики у 4 класі є експериментальний курс «Сходинки до інформатики». При вивченні даного курсу можна виділити 4 таких основних напрямків навчальної та пізнавальної діяльності учнів : 1 напрям – пізнавальний. У цьому напрямі учні повинні засвоїти відомості про призначення комп’ютера, про можливості його використання, про його складові частини, основні принципи роботи. Також при викладанні теоретичного матеріалу багато уваги приділяю обговоренню питанням застосування сучасних комп’ютерів, знайомлю з властивостями інформації та інформаційними процесами в оточуючому світі та в комп’ютері. 2 напрям – прикладний. Тут багато уваги приділяю на те, щоб учні оволоділи клавіатурою, могли самостійно відшукати та запустити потрібну їм програму; вміли самостійно створювати та редагувати тексти у текстовому редакторі, самостійно малювати у графічному редакторі. Адже це не так легко, як здається на перший погляд. І щоб створити найпримітивніший малюнок (будинок) учні 4 класу роблять чи немало помилок. Не всі учні здогадуються, як правильно намалювати будинок. Вони починають малювати будинок лініями і будинки стають кривобокими та нерівними. І лише деякі все ж таки здогадаються і зроблять так, як правильно (використають такий інструмент як прямокутник). Такі практичні завдання заставляють учнів логічно помислити як зробити правильно, щоб малюнок вдався на славу. Одним із засобів формування інформаційної культури учнів, розвитку логічного мислення є алгоритмізація. Це є 3 напрям – який називається алгоритмічний. В цьому напрямі знайомлю учнів з поняттям алгоритму, їх видами, вчу самостійно складати та записувати найпростіші алгоритми для виконавця, розбивати на команди. Даю завдання відшукати алгоритми, які учні часто використовують у своєму повсякденному житті, де часто застосовують. алгоритми. Всі ці завдання спрямовую на розвиток логічного мислення та вміння аналізувати. Також подібним завданням служить курс «Сходинки до інформатики», за допомогою якого учні теж вчаться самостійно складати алгоритми, розвивати своє логічне мислення та вміння аналізувати. (поштовий голуб України, телевізор, магазин, туристичний маршрут). 4 напрям – розвиваючий. На уроці учні розвивають свої творчі здібності та логічне мислення шляхом виконання різноманітних практичних завдань, складанням та розв’язуванням кросвордів, розв’язуванням логічних задач. Нпр.: Що станеться із хустинкою, якщо її занурити у Чорне море? На груші виросло 4 яблука а на ялинці – на 2 менше, скільки всього вирослі яблук? Структура самого уроку звичайно відрізняється від традиційного у початковій школі. Вона має такий вигляд: 1 частина – теоретична. Я проводжу у формі бесіди, гри, обговорення ситуації. 2 частина – ознайомлення з новою комп’ютерною програмою, її демонстрація, робота учнів за комп’ютером. 3 частина – завдання з логічним навантаженням для розвитку мислення, кмітливості. Інформатика – надзвичайно важлива і цікава наука. Сфера її практичного застосування дуже широка і нині важко уявити галузь діяльності людини, в якій би не використовувався комп’ютер. І не залежно від того, який трудовий шлях обере собі людина, знання інформатики, вміння працювати за комп’ютером – одна із запорук їхнього професійного успіху.
Категорія: Мої статті | Додав: tanyasha (05.10.2014) | Автор: Тетяна E
Переглядів: 2096 | Теги: – розвиваючий, Структура самого уроку, – пізнавальний прикладний, – пізнавальний, алгоритмічний, експериментальний курс «Сходинки до | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Маків
Друзі сайту Маківський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів, колегіум» Михайлівська ЗОШ І-ІІ ступенів Дунаєвецький райметодкабінет» каталог сайтів

Copyright MyCorp © 2024