Мета: перевірити вміння учнів логічно мислити, застосовувати всі свої знання до розв’язування задач на кмітливість; розвивати інтелект, мовлення, ініціативу і активність учнів; привчати учнів до виступу перед аудиторією, виховувати дружелюбність, повагу до своїх товаришів, дотепність, уважність, розвивати інтерес до навчання.
Хід гри
Для проведення конкурсу формуються дві команди, в які входять представники з різних класів, або з паралельних класів. Команди складаються з п’яти учасників. Їх однокласники присутні на зустрічі як вболівальники.
Цікава фізика наука,
З її законами всі ми
В житті стрічаємось повсюди
У повсякденному бутті.
Чи завжди лід бува холодним?
Смола – тверла, а чи м’яка?
Тече вода, а газ ніколи
Побачить змоги в нас нема.
Чому бувають ранком роси?
Чом по стерні не ходять босі?
Для чого дідусю кожух?
Чому житя все наше – рух?
Як хочеш все про диво знати,
То треба фізику вивчати.
На всі «Чому?», «Коли?», «Відколи?»
Отримуй відповіді в школі.
Всіх вас, сміливих і кмітливих
Запрошуємо помірять сили.
Всім доведіть, що ви уважні,
Розумні, мудрі і відважні!
Девізом нашої вікторини є
Щоб удосконалити розум, потрібно більше роздумів та аналізу
(Р. Декарт)
Раунд перший «Розминка»
Ведучий по черзі пропонує дітям загадки на тему «Фізика навко¬ло нас». Учні дають відповіді: (1 бал)
1. Чого в шафу не сховаєш? (Промінь світла)
2. Що повисло над Землею? (Хмари)
3. Вночі спить на землі, а вранці тікає? (Роса)
4. У воді не тоне й у вогні не горить. Що це таке? (Лід)
5. Будильник часів Архімеда. (півень)
6. Надворі горою а в хаті водою? (сніг)
7. Що йде, не рухаючись із місця? (Час)
8. Що то за гість, що сам себе їсть? (Свічка)
9. Без крил, без ніг, без рук, а догори лізе? (Дим)
10. Очима бачиш а руками не візьмеш? (Тінь)
Раунд другий «Склади олово».
Розділивши ці слова на букви, скласти з букв кожної групи одне слово, яке має стосунок до фізики. Усі букви можна використати лише один раз.
(2 бали)
1. Велет зорі
2. Тип ока
3. Гімн фотона
4. Жиру пан
5. Атас кит
6. Тин маяк
7. Морг ікла
8. Тон феле
(телевізор, оптика, магнітофон, пружина, статика, маятник, кілограм, телефон)
Раунд третій «Вгадай фізичну величину»
Умови конкурсу. Представники команд за 1,5 хвилини повинні заповнити таблицю, вказавши назви та позначення фізичних величин за одиницями їх вимірювання. 1 правильна відповідь – 1 бал.
Раунд третій «Вгадай фізичне поняття»
Командам пропонується скласти слово, що означає стан тіла
ВН,Е,Ь,А,С,М,О,С,І,Т ( Невагомість )
Та команда, яка назве першою слово отримує 1 бал.
Оголошення результатів вікторини. Нагородження переможців і переможених.
І на закінчення хотілось сказати Як казав П’єр Лаплас
«Те, що ми знаємо, - обмежене, а те, чого не знаємо,- безмежне».
Тож пірнайте в цю безмежність і збагачуйтесь знаннями! На цьому ми з вами прощаємось.